dimarts, 8 de març del 2011

Tallers de Corresponsabilitat



Aquest any hem incorporat una nova activitat; el cuidat de persones depenents.







L'alumnat de 1er i 2n han realitzat el Taller de Corresponsabilitat amb molt d'èxit!!!. Estaven molt motivats i motivades amb les activitats.




Les mares i iaia colaboradores, han animat als i a les participants, fomentant el treball en equip, l'autonomía i la igualtat en les tasques realitzades. Els tallers que impartim fan que els xiquets i xiquetes caminen cap una nova forma de relacionarse i de conceptualitzar-se, des de la corresponsabilitat, el diàlec i considerant-se part activa dels treballs de la casa, contribuint a la creació d'una cultura de pau i igualtat.




8 DE MARÇ "DIA INTERNACIONAL DE LA DONA"





Dia de la Dona Treballadora

El 8 de març és actualment el Dia Internacional de la Dona Treballadora, i està reconegut per la Organització de les Nacions Unides (ONU). És un diada tradicionalment aprofitada per reivindicar el feminisme. Aquest dia conmemora de lluita de la dona per la seua participació juntament amb l'home al camp del treball i la societat, en general.

Es celebra des del dia 19 de març de 1911.

Història
La instauració d'aquesta data com a Dia Internacional de la Dona és fruit d'un llarg procés. Sovint s'atribueix la celebració de la data a l'incendi ocorregut el 1908 en una fàbrica tèxtil de Nova York. En aquest haurien mort un centenar de treballadores que s'havien declarat en vaga i tancat dins la fàbrica.

La realitat, però, és més complexa. Els fets de Nova York serien tres i no un únic incendi: la vaga de treballadores del tèxtil de 1857, l'incendi de la fàbrica Cotton i el de la Triangle Shirtwaist Company el dia 25 de març de 1911. En aquest últim van morir 142 obreres (la majoria immigrants joves) que l'any anterior havien protagonitzat una vaga per demanar millores laborals.

Les primeres celebracions del Dia de la Dona foren, per part de les socialistes nord-americanes el darrer diumenge de febrer de 1908. A Europa l'any 1910 en la II Conferència Internacional de Dones Socialistes Clara Zetkin proposà l'establiment del Dia Internacional de la Dona per tal de promoure el sufragi femení, a més de la pau i la llibertat. Així doncs el 19 de febrer de 1911 les europees celebraren la diada.






El Dia Internacional de la Dona queda fixat en la data del 8 de març a partir de la sortida al carrer (en protesta per la manca d'aliments) de les dones russes el 8 de març de 1917.

El sentit de la diada respon a la lluita de les treballadores per tal d'obtenir millores laborals i socials. Al llarg del s.XX el Dia de la Dona s'utilitzà per reivindicar principalment el dret al vot femení.

La celebració de la data encara actualment respon al ressorgiment de les reivindicacions feministes dels anys seixanta i setanta, éssent implantada per les Nacions Unides el 1977.
ENLLAÇ D'INTERÉS:
http://www.xtec.cat/innovacio/coeducacio/8marc/index.htm

divendres, 4 de març del 2011

"Contacontes LA LLUERNA SOMIADORA"






Alumnat d'Infantil de 5 anys, junt a Na Violeta, protagonista del contacontes representat ahir dijous 3 de març, les mestres i les nostres companyes de l'ampa Laura i Eva.

dijous, 3 de març del 2011

VIDEO-FÒRUM-DEBAT (1 de Març)




Algunes imatges del pasat 01 de març, on mares i pares del Ceip Trullàs, participaren en el video-fòrum "Adios Tortilla" de les Jornades d'Educació en Igualtat.











divendres, 25 de febrer del 2011

"Educació en Igualtat"



EDUCACIÓ EN IGUALTAT HOMES I DONES.
Com cada any, el 8 de març ens recorda la importància del que significa l’educació en igualtat. Es rellevant que prenguem consciència com agents educatius que som, de cóm desenvolupar i potenciar nous models de comportament en el repartiment de tasques domèstiques entre homes i dones, evitant les diferències de gènere. Açó ens ajudarà a vore la família com a un equip, treballant equitativament per a aconseguir un temps d’oci i qualitat i per a lograr que la nostra vida familiar siga més harmoniosa.

ACTIVITATS PROPOSTES PER L’AMPA

PER AL DIA 1 DE MARÇ (Mares i pares d'alumnes)
DIA: Dimarts 1 de Març
HORA: 15:30 h
LLOC:- Sala d’Audiovisuals (Segon Pis)
Video-Fòrum-Debat. Es projectarà el curtmetratge guanyador de la IV Edició de Curtmetratges per la Igualtat. “Adiós Tortilla”
PER AL DIA 3 DE MARÇ (Infantil 5 anys)
DIA: Dijous 3 de Març
HORA: 15:30 h
LLOC: Aula de l'Ampa
Contacontes. A càrrec de Na Violeta. Contarà el conte de "La lluerna somiadora" als xiquets i xiquetes d'infantil de 5 anys.
Els contes formen part de la nostra cultura, per mig d'ells es trasmeten valors. Ajudem als més menuts a superar pors i a que vegen la vida amb il.lusió, els diguem que la creativitat i la imaginació son importants per a la vida. Els contes amb perspectiva de gènere, ens serveixen com a eïna per a intentar promoure la tolerància i entendre que la diferència no es desigualtat.
PER AL DIA 7 i 8 DE MARÇ - (Alumnat de Primària)
DIA: Dilluns 7 i Dimarts 8 de Març
HORA: 12:00 h (1r.curs) i 15:00 h (2n.curs)
LLOC:Aula Magna.
Gimcana per a l'alumnat de Primària.
"Taller de Corresponsabilitat de la llar"
OBJECTIU: Sensibilitzar a l'alumnat de la importància d'un repartiment igualitari de les tasques familiars, oferint diverses estratègies per a que els xiquets i xiquetes vagen aprenent una manera de fer les feïnes treballant en grup, estimulant a desenvolupar la confiança en sí mateix, ensenyar a col.laborar i respetar als demés.